MAMS – Maintenance & Asset Management System este un instrument software de ultimă generație destinat managementului integrat al activelor și al operațiunilor de întreținere.
MAMS include module prin care se pot planifica intervențiile de mentenanță și reparațiile, gestiona furnizorii, echipamentele și consumabilele, se pot urmări cheltuielile de întreținere și configura notificările și alertele. Arhitectura software este una modernă, de tip web-server și permite accesarea interfeței de operare de pe orice dispozitiv, inclusiv tabletă sau smartphone, pentru o gestionare promptă și eficientă a tichetelor și activităților de întreținere în timp real. Prin utilizarea acestor dispozitive mobile se pot identifica rapid echipamentele din teren, prin scanarea codurilor QR și/sau a codurilor de bare și se pot prelua imagini și/sau filme video direct din teren în scopul investigării problemelor semnalate.
MAMS oferă un registru cuprinzător al activelor, un portal web de înregistrare a problemelor și un modul de stocare și management al datelor, care încorporează istoricul de întreținere/intervenție înregistrat de tehnicienii din teren și prezentat ulterior prin rapoarte și tablouri de bord specializate pentru o gamă largă de analize.
MAMS este destinat optimizării activităților de mentenanță și asigură planificarea şi monitorizarea execuției diferitelor tipuri de intervenţii: preventive, corective, la cerere etc.
Cu ajutorul MAMS se poate realiza:
- planificarea intervenţiilor asupra echipamentelor din sistem;
- urmărirea stării de funcţionare a echipamentelor;
- detectarea automată a defectelor și generarea automată de tichete pe baza alertelor de defecțiune primite prin serviciul web de la sistemul de management integrat
Funcționalități MAMS
Gestionarea Locațiilor
Aplicația permite gestionarea mai multor locații și a elementelor aferente acestora.
Gestionarea Echipamentelor
Permite adăugarea detaliată a echipamentelor instalate și configurate, pe categorii (structuri arborescente, legături între echipamente).
De asemenea, are opțiunea de căutare și furnizează detalii despre echipamente prin scanarea unui QR code sau a unui cod de bare.
Detalierea echipamentelor permite gestionarea coordonatelor GPS ale acestora și îi dă posibilitatea clientului să navigheze cu ajutorul hărții (aplicația mobilă).
Gestionarea consumabilelor
Prin intermediul funcțiilor dedicate, MAMS permite și gestionarea consumabilelor și a resurselor necesare rezolvării mentenanțelor, a furnizorilor acestora, actualizarea în timp real a stocului disponibil și afișarea valorilor aferente. În situația în care un consumabil nu este în stoc, MAMS permite generarea de cereri de consumabile în vederea achiziționării acestora. Astfel, se economisesc resurse și timp în fluxul de aprovizionare, eliminându-se în acest fel și etapele intermediare, potențial generatoare de discrepanțe.
Crearea tichetelor și a mentenanțelor
În funcție de rolurile specifice, utilizatorii pot crea în sistem tichete sau mentenanțe programate. În vederea asigurării unui suport operațional optim, tichetele se pot genera și pe baza alertelor primite automat prin serviciul web, din sistemul de management integrat.
Procedură de repartizare a sarcinilor
Modulul de repartizare a sarcinilor permite atât repartizarea automată – care va aloca automat sarcina către cel mai bun tehnician (evaluat pe baza abilităților și recenziilor primite de acesta în sistem), precum și manuală, operatorul clasificând și distribuind tichetele pe baza informațiilor și constrângerilor disponibile.
Urmărirea tichetelor
Meniul asigură urmărirea facilă a tichetelor, în funcție de locații și de indicatori de stare codificați pe culori.
Urmărirea și gestionarea mentenanțelor
De obicei, managementul activităților de mentenanță este o activitate consumatoare de timp, iar buna desfășurare a acesteia este esențială pentru client, care trebuie să aibă infrastructura disponibilă.
Apoi, e nevoie, ca furnizorul de servicii să asigure derularea activităților în timpii conveniți și cu resurse optime. MAMS include un modul facil pentru urmărirea și documentarea mentenanțelor, în funcție de locații și de indicatorii de stare codificați pe culori. Pentru fiecare activitate se pot adăuga responsabili de mentenanță, sarcini, consumabile, echipă tehnică, costuri, documente tehnice (imagini/video) în vederea analizării problemei semnalate.
Prin intermediul sistemului de management integrat se poate realiza afișarea automată către operatori a camerei video de securitate cu echipamentul care a semnalat o defecţiune în cazul în care acesta este în raza vizuală a unui astfel de echipament.
De asemenea, se pot gestiona diverse tipuri de întrețineri și reparații:
- mentenanțe preventive pe baza unor reguli de planificare – planificarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii
- mentenanțe corective (accidentale) – gestiunea comenzilor de reparații
- mentenanțe predictive pe baza indicatorilor de funcționare
Sunt incluse funcții de înregistrare a documentelor referitoare la activităţile de întreţinere şi reparaţii ale echipamentelor. Aceste activități pot fi corelate cu resursele materiale utilizate, astfel ajungând la o analiză completă și detaliată a costurilor.
Finalizarea mentenanțelor
Activitățile de mentenanță se finalizează prin acceptarea intervenției și generarea automată a unui proces verbal de intervenție care conține detaliile acesteia. Procesul verbal de intervenție este semnat electronic de utilizatorul cu rol de verificare a mentenanțelor și e păstrat în sistem.
Arhivarea tichetelor și mentenanțelor
După finalizarea tichetelor/mentenanțelor, acestea se arhivează împreună cu toate informațiile, documentele, notificările și conversațiile aferente.
Aplicație mobilă dedicată
Soluția MAMS include un modul de tip aplicație mobilă pentru o raportare și soluționare mai rapidă a incidentelor, direct din teren.
Managementul contractelor cu furnizorii de servicii
Sistemul permite gestionarea contractelor cu furnizorii de servicii și alocarea directă către aceștia a problemelor semnalate pentru echipamentele vizate de contractele respective.
Planuri de mentenanță
MAMS include un modul special pentru crearea planurilor de mentenanță și monitorizarea sarcinilor în intervale de timp specifice sau personalizate.
Comunicații în timp real
Soluția permite și facilitează schimbul de informații și date în timp real între tehnicieni și operatori/manageri prin intermediul funcționalității de tip chat, implementată la nivel de tichet/mentenanță.
Info calendar
Asigură vizualizarea în calendar a tuturor sarcinilor planificate, dar și în așteptare - zilnic, săptămânal și lunar.
Rapoarte și statistici
MAMS include un modul avansat de raportare ce permite rularea diverselor rapoarte pentru evaluarea rezultatelor și pentru planificări ulterioare sau alte acțiuni necesare.
Rapoartele generate din sistem se pot transmite automat către diverși utilizatori și pot fi exportate în diverse formate. Categoriile de rapoarte includ:
- Rapoarte tichete
- Rapoarte consumabile
- Rapoarte echipamente
- Rapoarte audit
Alerte și notificări
Pentru vizualizarea și urmărirea facilă a sarcinilor, utilizatorii direct implicați sunt înștiințați prin intermediul notificărilor transmise pe email. MAMS permite configurarea unui set de alerte la nivelul sistemului de management integrat.
Beneficiile aplicației MAMS
- Gestionarea detaliată a echipamentelor;
- Înregistrarea şi urmărirea evenimentelor privind funcţionarea echipamentelor;
- Căutarea și indexarea ușoară a consumabilelor/echipamentelor;
- Optimizarea costurilor cu reparaţiile şi minimizarea timpilor de indisponibilitate;
- Scăderea numărului de defecțiuni prin realizarea mentenanțelor preventive programate;
- Creşterea timpului mediu de funcţionare a echipamentelor;
- Asigurarea de statistici în timp real;
- Evaluarea și creșterea eficienței tehnicienilor;
- Detectarea în timp real a defecțiunilor unui echipament și intervenția rapidă a specialiștilor;
- Controlul tuturor costurilor pe durata de viață a echipamentelor.